28 juni 2007

Fotonörd

Min förhoppning är att jag ska få med lite fotografier i den här bloggen också, eftersom fotografi är en av mina stora hobbies. Jag har plåtat "på allvar" till och från sedan jag gick på gymnasiet (vilket blir typ halva livet), och fotograferar/bildbehandlar mycket i perioder, beroende på hur mycket fritid jag har. När jag kommer på plats i Oslo ska jag sätta upp min dator och skrivare på ett bra sätt som gör det lättare för mig att komma mig för med att jobba.

För likasinnade nördar så kan jag berätta att jag använder en Nikon D200 och två Nikon D70 tillsammans med ett 18-200mm-, två 18-70mm-, ett 50/1.8- och ett 70-300mm-objektiv (alla Nikon) samt ett Tamron 28-300mm-objektiv, en Nikon Speedlight SB-600, två FalconEyes studiostrobes med softboxar (inte ordentligt invigda ännu) samt diverse andra tillbehör och filter. Jag ska försöka komma ihåg att posta exponeringsinformation för alla bilder jag laddar upp för de som är intresserade.

Kommentarer på bilderna mottages gärna!

Inga kommentarer: