04 juli 2007

Lista

För första gången i min dagboks/journal/blogg/community-historia så tänkte jag posta en lista!

1. Vad tänkte du när du såg dig själv i spegeln första gången i morse?
Först "fan att det alltid ska imma igen", sen "just ja, jag har ju klippt mig". (Sedan tänkte jag att det var bra att jag skulle till optikern idag, mina gamla glasögon är för fula. Har beställt nya nu, till det facila priset av 3600 kronor.)

2. Hur mycket kontanter har du på dig?
På mig just nu, ingenting. I plånboken 170 kronor, samt 50.01 euro. Fast en-centaren ska jag plocka ut.

3. Vilket ord rimmar på "test"?
Fest. (Med flera. Flest, häst, pest, läst, präst... Jag kan många ord. :-))

4. Favoritplanet?
Jag har alltid gillat Saturnus. Om det inte är flygplan som avses, då Boeing 757 är en favorit.

5. Vem ligger fyra på missade samtal-listan på din mobil?
Jag har inga missade samtal i min telefon. Det är aldrig någon som ringer till mig, och dessutom har jag bara haft mobilen i två veckor. :-)

6. Vilken är din favoritringsignal på din mobil?
Jag tyckte de var rätt fåniga allihop, men jag fastnade för Discrete. Nu när jag har semester så får det vara lite lugnt.

7. Vad har du på dig på överkroppen just nu?
Svart T-shirt. Don't I always?

8. Sätter du etiketter på dig själv?
Njä, inte på allvarliga sätt. Ibland kallar jag mig själv för datanörd eller synthare, men det är ingenting som jag gör för att "definiera mig själv".

9. Vad är det för märke på skorna du har på dig?
Har inga skor nu inomhus, men mina normala skor är från Canda, C&As husmärke. Det är tråkigt att köpa skor.

10. Ett ljust eller mörkt rum?
I allmänhet ljust, om jag inte ska sova, jobba med bildbehandling eller har huvudvärk.

11. Vad gjorde du vid midnatt?
Tror att jag bör ha varit på Boingboing ungefär då.

12. Vad står det i ditt senast mottagna SMS?
"Ja, fy fan."

13. Var ligger ditt närmaste Seven Eleven?
Hantverkargatan, korsningen Södra Agnegatan. Det finns tre stycken på Hantverkargatan, bekvämt.

14. Vilket uttryck använder du mest?
Ingen aning.

15. Till vem sa du "jag älskar dig" senast?
Anna, så klart.

16. Vilken pälsbeklädd sak rörde du senast?
Fjant, min katt.

17. Hur många olika sorters droger har du nyttjat de senaste tre dagarna?
Tre; socker (och andra sötningsmedel), koffein och hydroxizinhydroklorid.

18. Hur många rullar film ligger och väntar på att bli framkallade?
Film? Det använde man på 1900-talet. (Dock har jag väl ett par hundra digitala negativ som jag borde göra något åt.)

19. Vilken ålder har varit bäst hittills?
Just nu är rätt spännande, men jag tycker nog att det blir bättre och bättre med åren?

20. Din värsta fiende?
Fiender... har jag inga, vad jag vet. Jag har inte tid eller energi för sånt, det är bara destruktivt.

21. Vad har du för skrivbordsbild på datorn just nu?
Något förinstallerat från HP. Jag har inga adminrättigheter på den här datorn och orkar inte bry mig. Oftast brukar jag dock välja helt svart bakgrund.

22. Vad var det senaste du sa till någon?
"Hmh." (till Anna, angående att hon fortfarande inte har fått svar på ett mail hon skickat).

23. En miljon dollar eller förmågan att flyga?
En miljon dollar, tack. Då kan jag köpa business class-biljetter vart jag än vill åka sen.

24. Gillar du någon särskild lite extra mycket just nu?
Ja. Gissa vem?

25. Senaste låten du lyssnade på?
Drama av Erasure. Jag gillar min iPod Shuffle.

Inga kommentarer: