01 oktober 2007

Livet enligt Mr. Boombastic (min iPod)

Inspirerad av Anna från i juli så kommer här mitt liv, enligt min iPod.

Instruktionerna är enkla:
1. Sätt din musik på blanda.
2. Klicka på nästa-knappen efter varje fråga.
3. Använd sångtiteln som svar på frågan.
4. Fuska inte.

1. Hur mår du idag?
Lustans Lakejer: En natt som denna natt. (Åkersberga)
Uppfylla drömmar och mörka begär, tja, varför inte? "Jag lovar dig, du kommer aldrig ångra dig".

2. Kommer du komma långt i livet?
Sarek: Genom eld och vatten (Melodifestivalen 2003)
Det verkar ju så.

3. Hur ser dina vänner dig?
New Order: Crystal (Get Ready)
"I'm a poor man if you leave me." Låter ju bra.

4. Kommer du gifta dig?
Euskefeurat: Stockholm Marathon (Levandes)
Handlar om en kille som tvingas springa Stockholm Marathon eftersom hans livskamrat hade lagat för mycket god mat åt honom. Dock så förtäljer inte historien om han var gift eller inte.

5. Vad är ditt livs themesong?
Elegant Machinery: Safety in Mind (Degraded Faces)
Javisst, det fungerar. Jag vill, precis som sångens jag, bygga min trygghet här där jag står och inte jaga efter mål som alltid ligger i framtiden.

6. Vad är ditt livshistoria?
Moskwa TV: The Art of Fashion
Eh, jaha? Det enda som spelar någon roll är yta och stil. Hmnja.

7. Hur var skolan för dig?
Captain Sensible: Happy Talk
Flum om "saker man tycker om". Låter som Montessori mer än något annat. Nej, den var fel. :-)

8. Hur kan du komma framåt i livet?
Pet Shop Boys: Birthday Boy (Release)
Jag måste alltså bli äldre. Medelåldern rulez!

9. Hur kommer imorgon vara?
Per Gessle: Varmt igen (Mazarin)
Lämnar mössa och vantar hemma då.

10. Vad är det bästa med dina vänner?
Tom Lehrer: She's My Girl - Live (The Remains of Tom Lehrer)
Fler vänner än Anna har jag väl?? Lämna gärna kommentarer!

11. Vad finns i lager för nästa vecka?
Yazoo: Nobody's Diary (You and Me Both)
Uppbrott? Det låter inget vidare. Eller kraschar min Outlookkalender? Horror!

12. Vilken sång beskriver dig bäst?
Alanis Morissette: You Ought to Know - Remix (Jagged Little Pill)
Hua, det var en sågning som hette duga. :-( Ouch.

13. Hur är det med ditt liv?
Joss Stone: Fell in Love With a Boy (Soul Sessions)
Inte vad jag har märkt i alla fall... Får kolla extra noga på lördag.

14. Vilken låt ska spelas på din begravning?
CC Cowboys: Damene i Domus (Ekko - CC Cowboys beste)
Faktiskt så skulle den här låten nog passa på en begravning. Vemodig liten historia.

15. Hur ser världen på dig?
Jean Michel Jarre: Vintage (Téo & Téa)
Av den gamla skolan, är det samma sak som bakåtsträvare?

16. Kommer du att ha ett lyckligt liv?
The Orb: Blue Room
Ja, med tillräckligt mycket droger, tydligen.

17. Vad tycker dina vänner om dig?
Cassandra Kubinski: Somebody Told Me (Hold the Sun)
Det enda jag kan tänka mig är att hon berättar rätt mycket om sig själv i den här låten, och jag har alltid varit en sådan som människor har öppnat sig för.

18. Har du en djup och mörk hemlighet?
LeAnn Rimes: Leaving on Your Mind (Lost Soundtrack)
Nej, det hade jag verkligen inte tänkt!

19. Brukar folk i hemlighet fantisera om dig?
Fatboy Slim: Santa Cruz (Why Try Harder - Greatest Hits)
Var kommer all psykomusik på min iPod ifrån??

20. Hur kan jag göra mig själv glad?
Camouflage: Blink (Sensor)
"Lift the receiver, girl, and come to me". Jodåsåatt.

21. Kommer du nånsin ha barn?
Markoolio: Vi drar till fjällen (Sticker hårt)
Där ser man - man måste bara komma hemifrån så blir det av. :-)

22. Vilken låt beskriver den du är attraherad av?
Backyard Babies: Pigs for Swine (Stockholm Syndrome)
:-D!!!!

23. Vad skulle du vilja säga till nästa generation?
Acda & de Munnik: Mis ik jou (Naar huis)
"(Nu) saknar jag dig". En låt om att vi ska ha kul tillsammans. Se fråga 21. :-)

24. Vad är några tips till mig?
Yazoo: In My Room (Upstairs at Eric's)
Be Fader Vår och allt kommer att lösa sig? Sitt ensam på ditt rum? Hmm.

25. Hur kommer du att bli igenkänd?
Cornelis Vreeswijk: Telegram för min värdinna (Mäster Cees Memoarer)
Som den som bjuder och är trevlig?

26. Vad är din danssång?
Pet Shop Boys: Flamboyant - Michael Mayer Kompakt Mix (Fundamental)
Nja. LITE mera takt och tyngd finge det gärna vara.

Inga kommentarer: