27 september 2007

Oväntad vändning

Satt kvar lite extra på jobbet och filade på en nätverkskarta för ett projekt som jag jobbar med, så jag var lite däven i huvudet när jag äntligen kom mig iväg från jobbet. Jag slog på min iPod och försjönk i tankar medan linje 54 passerade Nygård, Blåsbortveien, Godals vei, Badebakken... men precis när vi kom ned i Bjølsenrondellen, tre hållplatser från min byteshållplats, så tog busschaffisen ett helt varv och åkte tillbaks upp till Badebakken där han öppnade dörrarna och sa att han skulle vända tillbaks och att alla fick byta här. Någon anledning gav han oss inte (vad jag kunde höra genom mina iPodlurar) utan vi fick snällt gå av och ta en annan buss nedåt mot stan igen. Lyckligtvis kom precis en 37:a istället som också går ned till Arendalsgata där jag byter till linje 20 mot Galgeberg för att komma hem, så SÅ mycket försenad blev jag inte, men det var ändå rätt oväntat.

Inga kommentarer: