12 september 2007

Received the goods in apparent good order and condition

Så har då flyttlasset varit här. I drygt två timmar höll Mats och Leif från Alfa Quality Moving på att bära mina saker uppför den halva trappan och in genom den krokiga hallen, och nu har jag alla mina saker från Amsterdam här. Det är mycket som ska gås igenom och rensas bort, samt mycket som ska sorteras ner i nya lådor för källarförvaring, men viss framgång har jag haft idag i alla fall - köksbordet är ihopmonterat; tvättmaskin, torktumlare och kyl/frys står på plats och är inkopplat (inget vatten på golvet ännu!) och tio lådor är tömda. Mest har jag gett mig på köksprylar, eftersom i princip allt det ska användas här, men även lite kläder. Ska försöka ta mig till Ica en gång till (fjärde gången idag isåfall) och köpa diskmedel så att jag kan börja få saker rena så att de kan åka in i skåpen också.

Summa summarum av flyttskadade saker hittills: två kaffemuggar och två serveringsfat. Ah, well.

Inga kommentarer: