10 september 2007

Premiärpost Hemifrån

Idag har jag lämpat av de första sakerna i lägenheten! Jag har packat in kläder och böcker i garderoben, varit på det lokala Elkjøp-varuhuset och köpt en trådlös router samt ätit premiärmiddag i vårt nya hem (Grandiosa fryspizza, vad annars?)! Kyl/frys och tvättmaskin kommer imorgon eftermiddag, flyttlasset kommer på onsdag och på torsdag räknar jag med att flytta ut från hotellet och bo här på heltid framöver, fatta hur skönt det ska bli?!

Lägenheten är en tvåa på 57 kvadrat som ligger invid Carl Berners Plass på Grünerløkka i Oslo. Paret som äger den har renoverat hela lägenheten under 2006-2007 men har nu bestämt sig för att de hellre vill bo i hus med en liten trädgård till. Vi får en fin lägenhet med bra läge, och de får bra hyresgäster; win-win scenario! Det ska bli skönt att få slå ner bopålarna på riktigt igen; sedan jag flyttade från lägenheten i Amsterdam i oktober förra året så har jag inte riktigt känt att jag har haft något ordentligt hem, men nu ska det bli andra bullar. Dessutom kommer Anna efter med katterna så fort vi har fått lite ordning här. Det ska bli un-der-bart.

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS! Så härligt att det äntligen börjar ordna sig. Som jag skrev hos Anna, jag är LITE rädd att Fjant ska börja jama på norsk (det skulle låta fjolligt ;))men i övrigt låter det hela alldeles tokmysigt alltihop.